Basisboek marketingcommunicatie

Auteur: Elyn Doornenbal

ISBN13: 9789046902349

Welke communicatie-instrumenten kan een organisatie inzetten? Reclame of sponsoring? Welke media passen daarbij? Televisie of social media? /Basisboek marketingcommunicatie/i geeft een eigentijds overzicht van alle instrumenten binnen marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe en traditionele media ge\xefntegreerd besproken. Elk hoofdstuk in dit basisboek gaat in op een marketingcommunicatie-instrument (bijvoorbeeld reclame, direct marketing of public relations) en de daarbij passende nieuwe en traditionele media. Dat maakt het boek actueel en toepasbaar. De auteurs besteden uitgebreid aandacht aan marketingcommunicatieplannen en consumentengedrag. In aparte hoofdstukken gaan zij in op mediaplanning en de kosten daarvan. Gebruikers vinden veel praktische voorbeelden en illustraties. Op de website staan bovendien leerdoelen, kennisvragen en casussen. Verschil met de vorige druk In deze 2e druk is een aantal hoofdstukken geactualiseerd. Social media is geen apart hoofdstuk meer, maar loopt als een rode draad door het boek. Er is meer aandacht voor online consumentengedrag (zoals facial coding) en de cookie wetgeving. Ook zijn de kostenplaatjes voor marketingcommunicatie aangepast. De website is uitgebreid met oefenmateriaal. Esther de Berg is docent marketingcommunicatie aan de Hogeschool van Amsterdam en auteur van Handboek Internetstrategie. De overige auteurs van het boek hebben hun sporen verdiend in de marketing en het hoger economisch onderwijs.

Tweedehands aanbod

Verkoper Staat Prijs Bespaar
als nieuw vanaf € 12.49 Naar website