Een organisatie kan zich onderscheiden door zijn mensen. Niet alleen de kwaliteit en ervaring van de werknemers zijn van invloed op de productiviteit, de dienstverlening, de reputatie en het voortbestaan van het bedrijf, maar ook het enthousiasme van de werknemers, de bevrediging die ze vinden in hun werk en het gevoel dat ze rechtvaardig worden behandeld. In dit boek ligt de nadruk sterker op het managen van mensen dan op HRM-tools en -technieken of de activiteiten van de HRM-afdeling. Veel traditionele HRM-programma's die zijn bedoeld voor een stabiele, voorspelbare context voldoen niet meer in de huidige onbestendige bedrijfsomgeving. Organisaties moeten flexibeler zijn dan ooit tevoren om overweg te kunnen met een snel veranderend concurrentielandschap waarin mondiale krachten een belangrijke rol spelen.<br /><br />Deze vijfde editie is geheel geactualiseerd en bevat onder andere een nieuw hoofdstuk over diversiteit. Belangrijke kenmerken zijn:<br />- Openingscases die de problematiek vanuit de praktijk benaderen<br />- Veel voorbeelden en managementtips<br />- Afsluitende cases met kritische vragen en teamoefeningen waarin managementsituaties worden gepresenteerd naar aanleiding van de stof die in de hoofdtekst is besproken.<br />- Ruime aandacht voor internationale HR-aangelegenheden<br /><br />Dit boek is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs.<br />Luis R. G\xf3mez-Mej\xeda, David B. Balkin en Robert L. Cardy zijn allen werkzaam aan Amerikaanse universiteiten. De Nederlandse bewerking is tot stand gekomen onder redactie van Danny Brouwer, met medewerking van Henk Bobbink, Diana van Daalen, Aldert Doelen en Jan Pals.