Of je nu boodschappen doet, je kamer schoonmaakt, tennist, e-mailt, op het strand ligt, of zelfs maar in de spiegel kijkt, je leven wordt in grote mate be\xefnvloed door de acties van marketeers. Consumentengedrag behandelt de invloed van marketing op het koopgedrag van consumenten, zowel vanuit marketing- als psychologisch perspectief. Het onderzoekt waarom mensen dingen kopen (of juist niet kopen) en welke invloed producten, diensten, en consumptieactiviteiten hebben op hoe je tegen jezelf en anderen aankijkt.\r\n\r\nDit boek geeft een overzichtelijke en actuele introductie in de wereld van consumentengedrag. Aan de hand van het 'wiel van consumentengedrag' bespreekt het de theorie van micro- naar macroniveau. De consument wordt achtereenvolgens als individu, beslisser en deel van zijn sociale omgeving beschouwd. Daarbij worden studenten gestimuleerd om niet alleen als marketeer te denken, maar ook als consument. Dankzij de vele herkenbare voorbeelden komt de theorie tot leven.\r\n\r\nConsumentengedrag is geschreven voor studenten die een opleiding volgen in het\r\nhoger onderwijs.\r\n\r\nMichael Solomon, Gary Bamossy, S\xf8ren Askegaard en Margaret K. Hogg zijn werkzaam als hoogleraar marketing en consumentengedrag aan verschillende universiteiten in de Verenigde Staten en Europa. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Wim Verhagen, docent Marketing en Management aan de Hogeschool Inholland in Diemen.