Basisboek interne communicatie

Auteur: E. Reijnders

ISBN13: 9789023242192

Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren. In het 'Basisboek Interne Communicatie' maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is bovendien een praktisch bruikbare inleiding om de communicatie in een organisatie(-onderdeel) te verbeteren. <br /><br />Dit basisboek is een volledig herziene editie van het eerder verschenen 'Interne Communicatie: aanpak en achtergronden' van dezelfde auteur. <br /><br /> <br /><br />Het basisboek is opgebouwd uit drie delen. Deel I beschrijft de context: een kennismaking met organisaties, met cultuur en met veranderingen in organisaties. Deel II besteedt aandacht aan basisbegrippen in interne communicatie. In dit deel staan twee visies op interne communicatie centraal: de actie-visie en de interactie-visie. Vervolgens komen in deel III zeven bouwstenen aan de orde, om te werken aan een betere interne communicatie: <br /><br /> introductie in onderzoek naar interne communicatie, <br /><br /> beleid en organisatie van interne communicatie, <br /><br /> overlegstructuur, <br /><br /> communicatie binnen en tussen teams, <br /><br /> veranderingscommunicatie, <br /><br /> kennismanagement, <br /><br /> adviseren over interne communicatie. <br /><br /> <br /><br />Het 'Basisboek Interne Communicatie' bevat vele voorbeelden en checklists. Het is vooral bestemd voor HBO-communicatiestudenten en cursisten in communicatieberoepsopleidingen. <br /><br /> Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur te Utrecht. Hij houdt zich bezig met het professionaliseren van communicatiespecialisten en het interactiever maken van veranderingen in organisaties. Hij schreef verschillende boeken en artikelen over interne communicatie en veranderingen.

Tweedehands aanbod

Verkoper Staat Prijs Bespaar
als nieuw vanaf € 12.49 Naar website